Średni czas oczekiwania na wizytę u psychologa dziecięcego w Polsce wynosi 265 dni. Dla dziecka zmagającego się z lękami, depresją czy myślami samobójczymi, to czas, którego może już nie mieć. Właśnie dlatego Fundacja Słonie na Balkonie zainicjowała kampanię „Uwaga: wrażliwe!”, która ma zwrócić uwagę na dramatyczną sytuację najmłodszych i wezwać do działania – zarówno społeczeństwo, jak i decydentów.
Symbol kruchości dziecięcego życia
Serce kampanii stanowi 265 unikalnych, ręcznie wykonanych figurek ceramicznych, przedstawiających dziewczynkę podnoszącą ręce w geście prośby o pomoc. Figurki powstały we współpracy z manufakturą ceramiki ENDE i zostały wysłane do 265 osób wpływu – celebrytów, influencerów, polityków, mediów – bez żadnego zabezpieczenia, aby w symboliczny sposób oddać stan psychiczny dziecka pozostawionego bez pomocy.
– „Moja figurka dotarła rozbita. To doświadczenie mną wstrząsnęło, bo tak samo kruchy jest świat dzieci w kryzysie” – mówi Agnieszka Sienkiewicz, aktorka i ambasadorka kampanii.
Cel: debata i zmiana systemowa
Organizatorzy kampanii chcą wywołać debatę o konieczności zwiększenia dostępności pomocy psychologicznej. – „Psycholożki dyżurują pięć dni w tygodniu pod numerem 800 800 602, ale liczba zgłoszeń stale rośnie. Dzieci nie mogą czekać 265 dni” – mówi Joanna Sass-Gust z Fundacji.
Jak można pomóc
Kampania potrwa do 10 października – Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego. Zwieńczeniem będzie aukcja charytatywna, z której dochód w całości zasili działania Fundacji. Wsparcia można udzielić również poprzez wpłaty na stronie slonienabalkonie.pl/uwagawrazliwe.
Zobacz wzruszający spot kampanii.
Więcej informacji o działaniach Fundacji Słonie na Balkonie: https://slonienabalkonie.pl
Fot. materiały prasowe
Autor: Sabina Obajtek