Black Friday to ściema? Sprawdź badania!

Pod koniec listopada dopadł nasz zakupowy szał – a wszystko dzięki Black Friday i Cyber Monday, podczas których sklepy ogłaszały obniżki. Kupowaliśmy wtedy przecenione ubrania, sprzęt, a także gadżety, które posłużą między innymi jako świąteczne prezenty. Jednak według badań przeprowadzonych przez Deloitte, Dealavo i Google, te dwa dni wcale nie przyniosły atrakcyjnych okazji.

Okazuje się, że różnica cen w tych dniach w porównaniu do poprzedzającego tygodnia wyniosła 0-2 procent! Część sklepów nawet podwyższyła ceny na Black Friday na wybrane produkty, mając nadzieję, że klienci się nie zorientują!

W badaniach zwracano uwagę na ceny tych samych produktów w różnych sklepach – bez wysyłki, itp. Wyniki są wstrząsające, bo różnice cen na pojedynczych produktach potrafią być nawet ponad 5-ciokrotne! Na przykład cena wody toaletowej Calvin Klein Euphoria (100ml) wynosiła 134,89, a w innym 359zł, zaś maszynkę do strzyżenia Philips HC 3410/15 Series 3000 można było kupić za 67zł albo nawet za prawie 1000zł!

Do badań wykorzystano dane z 800 sklepów, a także informacje na temat 10 najpopularniejszych, promowanych i wyszukiwanych w Google. W ruch poszła także jedna z porównywarek cenowych. Pod uwagę wzięte były produkty z takich kategorii, jak: gry, konsole, AGD drobne, kosmetyki, książki, muzyka, okulary VR, perfumy, gry planszowe, słodycze, smartfony, telewizory, zabawki oraz zegarki.

Komentarze
Czytaj jeszcze: