Co było dozwolone na egzaminie?
Na tegorocznym egzaminie maturalnym z matematyki uczniowie mogli korzystać z zestawu wzorów matematycznych, cyrkla, linijki oraz prostego kalkulatora. To standardowe wyposażenie, które ma wspomóc maturzystów w rozwiązywaniu zadań, jednak kluczowa pozostaje umiejętność logicznego myślenia i zastosowania teoretycznej wiedzy w praktyce.
Liczby rzeczywiste, funkcje i ciągi - fundamenty matematyki na egzaminie.
Wśród 31 zadań znalazły się te, które wymagały od zdających solidnej wiedzy na temat liczb rzeczywistych, w tym działań na potęgach i logarytmach. Nie zabrakło również zadań z równań i nierówności, które są podstawą matematycznych rozważań. Jednak to nie wszystko — maturzyści musieli również wykazać się znajomością funkcji i umiejętnością korzystania z ich własności, co jest niezbędne do zrozumienia wielu matematycznych zagadnień.
Geometryczne wyzwanie. Zadanie z prostopadłościanem
Jedno z zadań, które wzbudziło szczególne zainteresowanie i było najwyżej oceniane, dotyczyło obliczenia długości krawędzi prostopadłościanu. Zadanie to wymagało nie tylko zastosowania wiedzy o figurach geometrycznych i ich własnościach, ale również umiejętności wyznaczenia wzoru oraz dziedziny funkcji pola powierzchni całkowitej prostopadłościanu. To przykład zadania, które łączy w sobie wiele różnych umiejętności i wiedzy matematycznej.
Statystyka w praktyce. Średnia, mediana, dominanta
Maturzyści mieli również okazję wykazać się wiedzą z zakresu statystyki, obliczając średnią arytmetyczną, medianę i dominantę. Zadania te, choć mogą wydawać się mniej skomplikowane, wymagają dokładności i zrozumienia podstawowych pojęć statystycznych.
Zobacz ARKUSZE Z MATURY Z MATEMATYKI na stronie CKE.





