„Dzień dobry TVN” z rekordową oglądalnością! Śniadaniówka TVN deklasuje konkurencję

Nowy sezon „Dzień dobry TVN” wystartował z impetem, przynosząc stacji nie tylko wzrost widowni, ale także znaczącą przewagę nad konkurencyjnym „Pytaniem na śniadanie” w TVP2. Oficjalne dane oglądalności potwierdzają: śniadaniówka TVN jest na fali wznoszącej!

Fot. AKPA
Fot. AKPA

„Dzień dobry TVN” wygrywa śniadaniową rywalizację. Poznaliśmy wyniki

Jak podaje portal Press, wrzesień przyniósł spore przetasowania na rynku telewizyjnych programów śniadaniowych. Z danych Nielsen Media za okres 1-9 września 2025 roku wynika, że „Dzień dobry TVN” notuje wyraźny wzrost popularności. Średnia widownia programu wyniosła 396 tys. osób, co oznacza wzrost o 40 tys. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Największe zainteresowanie wzbudziło wydanie z 7 września, transmitowane sprzed Zamku Ujazdowskiego w Warszawie podczas urodzinowego pikniku – wtedy przed telewizorami zasiadło aż 580 tys. widzów.

„Pytanie na śniadanie” traci widzów, ale zyskuje w grupie komercyjnej

Nieco mniej powodów do zadowolenia mają twórcy „Pytania na śniadanie” w TVP2. Program śledziło średnio 277 tys. osób, czyli o 9 tys. mniej niż rok wcześniej. To spadek o 3 proc. Mimo to, w grupie komercyjnej 16-49, śniadaniówka TVP poprawiła swoje wyniki – udział wzrósł z 5,74 proc. do 6,49 proc. W ogólnej widowni udział TVP 2 minimalnie spadł z 6,46 proc. do 6,44 proc.

„Halo, tu Polsat” z lekkim spadkiem

Trzeci gracz na rynku śniadaniówek, czyli „Halo, tu Polsat”, również odnotował niewielki spadek. Program w piątki, soboty i niedziele oglądało średnio 198 tys. widzów – o 4 tys. mniej niż przed rokiem. Udział Polsatu w rynku w grupie ogólnej wyniósł 3,92 proc., a w komercyjnej 4,99 proc., co oznacza wzrost w tej ostatniej kategorii.

TVN liderem poranków

Wyniki oglądalności pokazują, że to właśnie „Dzień dobry TVN” jest obecnie liderem wśród porannych programów telewizyjnych. Stacja osiągnęła 8,93 proc. udziału w rynku w grupie 4+ (wzrost z 8 proc.) oraz 10,13 proc. w grupie 16-49 (wzrost z 9,45 proc.). To wyraźny sygnał, że widzowie coraz chętniej wybierają właśnie tę propozycję na dobry początek dnia.

Oceń ten artykuł 0 0