Historia o młodych i dla młodych z brawurową akcją w tle
Głównym bohaterem filmu jest Kapsel – energiczny maturzysta, który stawia na szalę wszystko, by zatrzymać swoją paczkę znajomych w liceum jeszcze na jeden rok. W tym celu planuje włamać się do systemu Ministerstwa Edukacji i zmienić wyniki matur. Do szalonego przedsięwzięcia angażuje grupę uczniów oraz swojego ekscentrycznego dziadka.
Produkcja, reklamowana jako „brawurowa opowieść o dojrzewaniu”, wyróżnia się połączeniem humoru z wartościowym przesłaniem. Twórcy podkreślają, że chcą rozpocząć ważne rozmowy na temat emocji, presji i wyzwań, przed którymi staje współczesna młodzież.
Ekipa na dużym ekranie
„100 dni do matury” to pierwsza tak duża polska produkcja, która w pełni wykorzystuje potencjał influencerów. W filmie występują m.in. Bartek Laskowski (Świeży), Hania Puchalska (HiHania), Patryk Baran (Mortalcio), Bartek Kubicki, Pola Sieczko, Kinga Banaś, Julita Różalska, Alan Kowalczewski (Posti) i Dominik Kwolczak (Kwolczi), a także uznani aktorzy, w tym Małgorzata Foremniak, Jacek Koman i Piotr Głowacki. Debiutującym twórcom towarzyszy ekipa filmowa pod wodzą reżysera Mikołaja Piszczana i scenarzysty Łukasza Zdanowskiego.
„Praca z młodymi ludźmi to zawsze jest piękne doświadczenie. […] Ale szczególnie urocze i interesujące jest obserwowanie całego procesu, gdy jest to ich pierwsza styczność z planem filmowym. […] Obserwujemy, jak w trakcie zdjęć zmienia się ich nastawienie. Jak przełamują początkowy strach i całkowicie wchodzą w rolę, jak stają się nią pochłonięci. Bardzo cenię sobie takie współprace” – podkreśla Małgorzata Foremniak.
Młodzi aktorzy-influencerzy przyznają, że udział w tak dużej produkcji był dla nich zarówno ekscytującym wyzwaniem, jak i okazją do zaprezentowania swoich umiejętności poza internetem: „Najciekawsze i zarazem najbardziej ekscytujące jest to, że dzięki filmowi jako influencerzy, którzy od zawsze działali tylko w internecie, możemy przedostać się do branży filmowej” – mówi Hania Puchalska (HiHania) z GENZIE. „To stresujące zadanie, bo zobaczą i ocenią nas nie tylko nasi widzowie, ale i inni odbiorcy, ale przyznam, że dla mnie to jest właśnie najciekawsze, żeby sprawdzić się w nowych wyzwaniach i pokazać szerszej publice jak sobie z nimi radzę”.
„Mimo codziennego występowania przed kamerami film to totalnie inny świat” - dodaje Bartek Laskowski, odtwórca głównej roli Kapsla.
Film Ekipy z patronatem ministry edukacji
Film „100 dni do matury” zdobył honorowy patronat ministry edukacji, Barbary Nowackiej. Jak mówi Łukasz Wojtyca, prezes zarządu Ekipa Holding:
Współpraca z Ministerstwem Edukacji Narodowej to dla nas ogromne wyróżnienie i okazane zaufanie. To pokazuje, że ten film ma znaczenie nie tylko rozrywkowe, ale i edukacyjne. Wierzymy, że „100 dni do matury” będzie impulsem do ważnych rozmów w szkołach i domach o emocjach i wyzwaniach, z jakimi mierzy się młodzież.
Zdaniem dystrybutora, NEXT FILM, zainteresowanie projektem rośnie z dnia na dzień. „Produkcja ma szansę stać się jedną z najbardziej popularnych i istotnych opowieści o współczesnej polskiej młodzieży”.
„100 dni do matury” od Ekipy już wkrótce trafi do kin
Film jest krokiem w realizacji ambitnej wizji Karola „Friza” Wiśniewskiego, lidera Ekipy, który zapowiedział, że jego grupa chce być „polską odpowiedzią na Disneya”. Przy produkcji współpracowały firmy Ekipa Holding, Laniakea Pictures i Watchout Studio.
Premiera „100 dni do matury” już 28 lutego.