Nowa sieć fast foodów zadebiutuje w Polsce. Czy McDonald’s i KFC mają się czego obawiać?

Na polskim rynku gastronomicznym pojawił się nowy gracz, który może namieszać w branży szybkiej obsługi. Czy obecność kolejnej międzynarodowej sieci fast foodów zagrozi pozycji takich gigantów jak McDonald’s czy KFC? Sprawdzamy, co nowa marka oferuje klientom i jakie ma plany rozwoju w Polsce.

Nowy fast food podbije serca Polaków?, fot. Shutterstock

Wendy’s – co wyróżnia nowego gracza?

Wendy’s założona w 1969 roku w Stanach Zjednoczonych słynie z kwadratowych burgerów. Ekspansja Wendy’s w Europie nabiera tempa. Po sukcesach w Irlandii, Rumunii i Szkocji, gdzie podpisano umowy na otwarcie ponad 150 restauracji, przyszedł czas na Polskę. Rozmowy z potencjalnymi masterfranczyzobiorcami już trwają, a zainteresowanie jest ogromne. Jak podkreśla Arkadiusz Słodkowski z PROFIT System, przedstawiciela Wendy’s w Polsce, Polacy doskonale znają i cenią markę, mimo że dotąd nie mieli okazji spróbować jej produktów na rodzimym rynku.

Polacy kochają burgery – rynek rośnie w siłę

Według najnowszych badań, koncepty burgerowe odpowiadają już za ponad 40% wartości sprzedaży wśród wszystkich restauracji szybkiej obsługi w Polsce. Prognozy wskazują, że w ciągu najbliższych pięciu lat sprzedaż burgerów w naszym kraju wzrośnie o ponad 100%. 

Czy McDonald’s i KFC mają się czego obawiać?

Wejście Wendy’s na polski rynek to sygnał, że konkurencja w segmencie fast foodów będzie jeszcze ostrzejsza. McDonald’s i KFC od lat dominują w Polsce, ale pojawienie się nowego, silnego gracza może zmienić układ sił. 

 Źródło: horecanet.pl

Autor: Magdalena Łoboda

Komentarze
Czytaj jeszcze: