Powstał ranking 15 najbardziej irytujących rzeczy, które zdarzają się w pracy. Dobrze je znasz!

Pracujesz, spokojnie wykonujesz swoje zadania, gdy nagle któryś ze współpracowników zaczyna głośno rozmawiać. Albo rozlega się dźwięk telefonów. To tylko dwie spośród piętnastu rzeczy, które pracownicy najczęściej wskazywali jako najbardziej rozpraszające!

Wyjątkowe badanie

Autorzy ankiety postanowili zapytać 5 tysięcy osób z różnych zakątków świata o to, co najbardziej wytrąca ich z równowagi podczas wykonywania pracy. Uczestnicy tego badania musieli wcześniej przez co najmniej 3 dni pracować w biurze, aby poczuć klimat korporacyjny. Każdy, kto ma do czynienia z takimi warunkami pracy wie, że odległość między stanowiskami różnych ludzi jest bardzo niewielka. Dość łatwo w takich okolicznościach o czynniki, które łatwo rozpraszają. Badacze z amerykańskiej firmy Poly, którzy zlecili przeprowadzenie takiego eksperymentu, stworzyli ranking 15 czynników, które najbardziej wytrącają pracowników z równowagi.

Co rozprasza nas najbardziej?

Na samym szczycie listy lądują rozmowy pracowników przez telefon – aż 76% badanych poskarżyło się na ten czynnik jako na najbardziej rozpraszający. Tuż za nim znalazły się rozmowy między sobą, które zdobyły 65% głosów. Na trzecim miejscu uplasowały się dźwięki dzwoniących telefonów i przeróżnych powiadomień. Tak prezentuje się pierwsza trójka rozpraszaczy, a co jeszcze znalazło się w rankingu? Są to kolejno: imprezy i eventy w biurze, spotkania grupowe, przyprowadzanie dzieci, gry i zabawy w biurze, odwiedziny członków rodziny, granie w gry komputerowe, przyprowadzanie zwierząt, odgłosy z zewnątrz, spożywanie posiłku przez współpracownika, klimatyzacja, drukarka, a na samym końcu – odgłosy robienia kawy.

Co ciekawe, aż 99% badanych przyznało, że przedstawione w rankingu czynniki rozpraszają ich w pracy. Sprawę skomentowała szefowa działań marketingowych firmy Poly, Amy Barzdukas:

Kiedy zastanowimy się nad tym, jak wiele różnych pełnionych funkcji, stylów pracy czy pokoleń jest zazwyczaj skumulowanych na jednej przestrzeni, przestaje dziwić, że właściwie każdy deklaruje, że w jego miejscu pracy jest wiele czynników rozpraszających. Jasne staje się też to, że odpowiednie zasoby technologiczne i rozplanowanie przestrzeni mogłoby choć trochę poprawić tę sytuację – i tego właśnie domagają się pracownicy.

A ciebie co rozprasza najbardziej?

Szybko chodzisz? Badania dowodzą, że będziesz długo żyć!
Każdy z nas ma indywidualny sposób chodzenia. Jedni wolą spokojnie kroczyć ulicami, podczas gdy inni zdecydowanie przyspieszają kroku. Naukowcy dowiedli, że tempo chodzenia ma wpływ na długość...

Oceń ten artykuł 0 0