Setki Polaków straciły pieniądze z kont w Santanderze. Policja ujawnia, co się stało

27 października 2025 roku Santander opublikował oficjalny komunikat w związku z atakiem na konta klientów, do którego doszło w miniony weekend. Bank poinformował, że poszkodowani odzyskali utracone środki, a sprawą zajmują się obecnie organy ścigania.

Setki Polaków straciły pieniądze z kont w Santanderze, fot. Shutterstock

Groźny atak na klientów Santandera 

W miniony weekend policja otrzymała liczne zgłoszenia od klientów Santandera, z których kont zniknęły pieniądze. Jak poinformował kom. Marcin Zagórski, wszystko wskazuje na to, że przestępcy wykorzystali tzw. skimming.

Wszystko wskazuje na to, że mieliśmy do czynienia z atakiem z wykorzystaniem tzw. skimmingu, czyli sczytania danych z kart płatniczych, a następnie wykorzystania ich do nieuprawnionych wypłat pieniędzy z bankomatów na terenie całego kraju – powiedział kom. Marcin Zagórski (PAP).

Santander reaguje. Pieniądze zwrócone, sprawa w prokuraturze

Santander Bank Polska w niedzielę ogłosił, że jego monitoring wykrył przestępcze transakcje i natychmiast wdrożył rozwiązania, które uniemożliwiły dalsze działania przestępców. W poniedziałkowym oświadczeniu przesłanym PAP bank zapewnił, że poszkodowani klienci otrzymali zwrot pieniędzy, a sprawa została zgłoszona do prokuratury. Santander podkreślił, że nadal analizuje incydent i współpracuje z organami ścigania oraz operatorem.

Blisko 200 poszkodowanych

Według informacji przekazanych przez policję liczba poszkodowanych, którzy zgłosili się na komisariat, to już blisko 200 osób. Rzecznik Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości (CBZC) poinformował, że w „zaplanowane i zorganizowane” działania było zaangażowanych kilka osób.

Z posiadanych przez niego informacji nie wynika, aby poszkodowane były również osoby, które posiadają rachunki w innych bankach – podkreślił rzecznik CBZC (PAP).

Źródło: PAP

Autor: Magdalena Łoboda

Komentarze
Czytaj jeszcze: