Ważne zmiany dla klientów InPostu. Zmieniają się zasady dostaw do Paczkomatów

InPost wprowadza ważne zmiany dla klientów. Firma kurierska usuwa jedną z opłat, a przesyłki do Paczkomatów nie będą już automatycznie przekierowywane. Sprawdź szczegóły zmian, które wchodzą w życie na wniosek UOKiK!

InPost wprowadza ważne zmiany dla klientów

Tuż przed końcem roku kurierzy często goszczą nie tylko w naszych domach, ale też zostawiają przesyłki w Paczkomatach, z których w dowolnym momencie można odebrać przesyłkę. Choć usługi InPostu cieszą się dużą popularnością, to niektórzy klienci zwrócili się ze skargami do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Po ich rozpatrzeniu instytucja wymusiła na firmie kurierskiej kilka zmian, które wchodzą w życie od początku przyszłego roku.

W efekcie postępowania UOKiK od 1 stycznia 2022 roku InPost nie będzie już pobierać opłaty za tzw. weryfikację gabarytów przesyłki. Firma naliczała ją, gdy nadawca przekazał do wysyłki paczkę o innych wymiarach, niż zadeklarował. Wcześniej po zweryfikowaniu rozmiaru przesyłki InPost pobierał opłatę dodatkową w wysokości 3,68 zł. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po przeprowadzonym postępowaniu zabronił operatorowi pobierania tej opłaty.

Zmiany w dostawach do Paczkomatów

Na skutek działań UOKiK zmieniają się także zasady doręczania przesyłek do Paczkomatów. Wcześniej, jeśli docelowy automat był przepełniony, paczka była automatycznie przekierowywana do innego, w którym akurat było miejsce. Teraz ma się to zmienić, bowiem w przypadku przepełnienia wyznaczonego przez klienta Paczkomatu przesyłka ma trafić na jeden dzień do automatu oddalonego o maksymalnie 2 kilometry w linii prostej od docelowego. Po upływie 24 godzin ma wrócić do pierwotnego Paczkomatu, skąd odbiorca będzie miał standardowy czas na jej odebranie.

Ponadto firma kurierska wydłuży w kilku sytuacjach czas odbioru paczki. Jeśli automat z przesyłkami znajduje się w miejscu o ograniczonej dostępności, np. w urzędach bądź sklepach nieczynnych w niedziele niehandlowe, klient dostanie więcej czasu na odebranie paczki. Jeśli ostateczny termin odbioru przesyłki przypadnie na dzień, w którym wybrany punkt odbioru będzie nieczynny, czas na odebranie paczki zostanie automatycznie wydłużony o 24 za każdy dzień, w którym nie można było uzyskać dostępu do punktu.

Wszystkie zmiany wejdą w życie od początku przyszłego roku. Często korzystacie z usług InPostu?

Autor: Hubert Wiączkowski

Komentarze
Czytaj jeszcze: