Znane piosenki znikają z TikToka. Universal Music Group kończy współpracę z platformą

Universal Music Group wydał oświadczenie, w którym poinformował, że zakończył współpracę z TikTokiem. Na popularnej platformie nie usłyszymy już piosenek takich artystów, jak: Billie Eilish, Taylor Swift czy Elton John.

THICHA SATAPITANON/Shutterstock
THICHA SATAPITANON/Shutterstock

Koniec współpracy

Universal Music Group reprezentuje wielu topowych artystów. Jedna z największych firm muzycznych prowadziła rozmowy dotyczące przedłużenia współpracy z TikTokiem, jednak nie udało się dojść do porozumienia.

Zależało nam na trzech kluczowych kwestiach: odpowiednim wynagrodzeniu naszych Artystów, ochronie praw prawdziwych Artystów przed szkodliwymi aspektami AI oraz cyberbezpieczeństwie użytkowników TikToka.

Oświadczenie Universal Music Group 

oświadczeniu napisano, że TikTok zaproponował stawki o wiele niższe niż inne główne media społecznościowe i odpowiada za zaledwie około 1% dochodów Universal Music Group.

Innymi słowy, TikTok chce tworzyć biznes oparty na muzyce, ale nie chce za nią uczciwie płacić.

Dalej czytamy, że TikTok pozwala na publikację nagrań stworzonych przez sztuczną inteligencję i rozwija narzędzia, które umożliwiają ich tworzenie na platformie. To prowadzi do wyparcia artystów przez AI.

Naruszanie praw artystów

Universal Music Group zarzuca TikTokowi nie poświęcanie uwagi problemom związanym z ogromną ilością treści, które naruszają prawa artystów. Chodzi tu m.in. o mowę nienawiści, dyskryminację i znęcanie się. Próba zgłaszania takich filmów jest często nieskuteczna.

Kiedy zaproponowaliśmy, by TikTok podszedł do powyższych kwestii tak jak nasi inni partnerzy, najpierw spotkaliśmy się z obojętnością, a następnie z próbami zastraszania.

Wytwórnia nie zgadza się na podpisanie umowy, która jest mniej korzystna niż obecna. Zdaje sobie jednocześnie sprawę z konsekwencji działań TikToka, które dotkną artystów oraz ich fanów. Podkreślają jednak, że mają obowiązek walczyć o godne wynagrodzenie artystów i szacunek do ludzkiej kreatywności.

Oceń ten artykuł 0 0