Odwołane pociągi. Co zrobić z zakupionymi biletami?

17.03.2022 roku wystąpiła awaria Lokalnych Centrów Sterowania. PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że "stopniowo normalizuje się sytuacja na sieci kolejowej". Część pociągów została jednak odwołana. Jest decyzja ws. biletów.

Awaria na kolei

Producent systemu sterowania odniósł się do sprawy i jak wskazuje w oświadczeniu: „Alstom jest świadomy błędu w formatowaniu czasu, który ma obecnie wpływ na dostępność sieci kolejowej, a co za tym idzie na transport kolejowy w Polsce. Bezpieczeństwo pasażerów nie jest zagrożone”.

Komplikacje objęły 19 z 33 Lokalnych Centrów Sterowania i ok. 820 kilometrów linii kolejowych w kraju. Cytowany przez RMF24 wiceprezes spółki Mirosław Skubiszyński tłumaczył, że „[…] oczywistym jest, iż część pociągów nie zostanie w dniu dzisiejszym w ogóle uruchomiona”. Proponowano m.in. wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej lub jazdy pociągów zmienioną trasą. Czytaj tutaj:

Awaria na kolei i opóźnienia pociągów. Znamy powód usterek
Producent systemu sterowania wydał oświadczenie ws. komplikacji w ruchu kolejowym w kraju: "Alstom jest świadomy błędu w formatowaniu czasu, który ma obecnie wpływ na dostępność sieci kolejowej, a co za tym idzie na transport kolejowy w Polsce....

"Stopniowo normalizuje się sytuacja na sieci kolejowej" - stan na godz. 15.00

Jeszcze o 15.00 spółka PKP PLK S.A. wydała komunikat prasowy, w którym podaje, że: „Stopniowo normalizuje się sytuacja na sieci kolejowej. Służby techniczne i przedstawiciele producenta przywracają do eksploatacji kolejne urządzenia sterowania ruchem w lokalnych centrach sterowania […]. Pozostały do wykonania prace, które przywrócą sprawność urządzeń na pięciu LCS – Konin, Słupsk, Miastko, Iława, Grodzisk Mazowiecki”.

PKP Intercity wydało oświadczenie ws. biletów

Na stronie PKP Intercity pojawiły się oświadczenia odnoszące się do sytuacji pasażerów oraz dot. biletów. W publikacjach znajdują się także dokładne dane pociągów, które w dniu 17.03.2022 zostały odwołane. Patrz TUTAJ.

Przewoźnik informuje: „Rekomendujemy rozważenie rezygnacji z podróży w dn. 17 marca br. Pasażerowie, którzy zakupili bilet w kasie, otrzymają zwrot kosztów za bilet bez potrącenia odstępnego. Zwrot odstępnego za bilety zakupione w systemie e-IC jest możliwy w drodze reklamacji”.

Dodatkowo podaje, że: „w związku z utrudnieniami w prowadzeniu ruchu pociągów w dniu 17.03.2022r. od godziny 5:30 do odwołania wprowadza się wzajemne honorowanie biletów w pociągach spółki PKP Intercity, Koleje Mazowieckie (na całym obszarze kursowania), Łódzka Kolej Aglomeracyjna (na terenie województwa łódzkiego) i Polregio na terenie województw: mazowieckiego, łódzkiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i lubelskiego”.

Źródło: RMF24 / PKP Intercity / PKP PLK

Oceń ten artykuł 0 0