Przyszłość Słońca. Wybuchnie?

Słońce jest konieczne, aby utrzymać życie na Ziemi. Sama myśl o tym, co by się stało, gdyby zgasło, jest przerażająca. Okazuje się, że Słońce nie będzie istnieć w takiej formie przez cały czas. Jak każda gwiazda, ono również przejdzie w inne formy. Czy to zagraża planecie?

Słońce – czym jest?

Słońce to gwiazda zaliczana do żółtych karłów. Jest gwiazdą centralną Układu Słonecznego – to wokół niego krąży Ziemia i inne planety. Średnica Słońca jest ponad 100 razy większa niż Ziemi, a masa aż 333 razy większa! To naprawdę wyjątkowa gwiazda – naukowcy odkryli, że jest znacznie jaśniejsza niż 95% gwiazd w całej naszej galaktyce. Ten olbrzym składa się głównie z wodoru i helu. Szacuje się jednak, że hel w pewnym momencie się skończy. Co wtedy stanie się ze Słońcem. I jak wpłynie to na Ziemię? Naukowcy opracowali cały scenariusz przyszłości Układu Słonecznego.

Śmierć Słońca?

Słońce jest gwiazdą, podlega więc etapom rozwoju i "starzenia się" gwiazd. Kiedy przejdzie do następnego? Zdaniem naukowców, zapas helu wystarczy Słońcu jeszcze na 5 miliardów lat. A co później? Wtedy Słońce przejdzie do kolejnej fazy życia gwiazdy i zamieni się w czerwonego olbrzyma. Powiększy się tak bardzo, że pochłonie planety leżące najbliżej – w tym najprawdopodobniej Ziemię. Nawet jeśli nie dojdzie do zaabsorbowania Ziemi przez Słońce, temperatura na planecie będzie tak wysoka, że istnienie gatunku ludzkiego będzie niemożliwe. Samo Słońce będzie istnieć jeszcze przez biliony lat, jednak w zupełnie innej formie. Po osiągnięciu stanu czerwonego olbrzyma rozpocznie się przechodzenie do formy białego karła, a następnie czarnego karła. Tych czasów ludzie już najpewniej nie doczekają...

NASA odkryła "piekło". Próbują zbadać niezwykłą planetę
Kosmos to miejsce, gdzie zjawiska i anomalie wykraczają poza wszelką wyobraźnię. NASA przymierza się do zbadania pewnej niezwykłej planety, na której panują prawdziwie piekielne warunki. Jest na niej dużo goręcej niż na Merkurym!

Naukowcy odkryli niesamowitą rzecz! Czarna dziura w Drodze Mlecznej!
Astronomowie zauważyli tajemniczy obiekt na mapie kosmosu. To czarna dziura, która swobodnie pokonuje Drogę Mleczną. Czy nam zagraża?

Oceń ten artykuł 0 0