„Squid Game”. Serial widziała rekordowa liczba osób! Wiemy, ile zarobił Netflix, a ile uczestnicy gry

„Squid game”, tytuł tego serialu słyszeli praktycznie wszyscy. Wiele się o nim pisze i mówi. Mało kto mógł spodziewać się, że osiągnie wielki sukces finansowy. Ile osób obejrzało serial?

Sympatia widzów

Serial zdobył zaszczytny tytuł najpopularniejszego serialu Netflixa. Zdetronizował przy tym długo będących na pierwszym miejscu „Bridgertonów”. 111 milionów gospodarstw domowych obejrzało co najmniej dwie minuty jednego odcinka „Squid Game”, przewyższając 82 miliony serialu „Bridgertonowie”. Ponad 73 miliony osób obejrzało cały sezon serialu „Squid Game”.

Podwójna wygrana

Wynik finansowy też robi wrażenie. Zgodnie z informacjami podawanymi przez „Bloomberga” zysk platformy Netflix to prawie 891,1 milionów dolarów. Co ciekawe, na wyprodukowanie serialu wydano niewielką część tejże kwoty, bo „jedyne” 21,4 miliona dolarów. Weźmy jeszcze pod uwagę wartość wygranej, którą mogli dostać uczestnicy „Squid Game”, wynosiła ona maksymalnie 38 milionów dolarów, czyli mniej więcej 23 razy mniej niż to, co Netflix zarobił na serialu.

Czekał na zielone

Serial „Squid Game” opowiada o grupie dorosłych, którzy w zamian za ogromną wygraną, 45,6 miliarda wonów decydują się na wzięcie udziału w grze. Czeka na nich kilka dziecięcych zabaw. Wydaje się to być całkiem proste i przyjemne. Jednak uczestnicy szybko przekonają się, że to nie są dziecinne zabawy, a walka na śmierć i życie. Fabuła została wymyślona już w 2008 roku przez pisarza i reżysera Hwang Dong-hyuka. Serial był wielokrotnie odrzucany. Dopiero w 2019 decyzję o jego realizacji podjął Netflix.

Twórca serialu, Hwang Dong-hyuk mówił o sukcesie produkcji:

Kiedy zacząłem tworzyć "Squid Game", faktycznie kierowałem się do odbiorców na całym świecie.

Gry dla dzieci, które są prezentowane w serialu, wywołują nostalgię u dorosłych, którzy grali w nie jako dziecko, ale są to również gry, które są naprawdę łatwe do zrozumienia. Tak więc każdy, kto ogląda, z dowolnego miejsca na świecie, bardzo szybko przyswaja zasady gier. A ponieważ gry są tak proste, widzowie nie muszą koncentrować się na zrozumieniu zasad. Zamiast tego mogą bardziej skupić się na wewnętrznych uczuciach i dynamice między postaciami , a następnie mogą zanurzyć się w całe doświadczenie, kibicując i wczuwając się w bohaterów.

Moda na gracza

„Squid Game” jest hitem na platformie i nie tylko na niej. Liczba memów, filmików na TikToku nawiązujących do serialu jest porażająca. Ogromną popularnością cieszą się przebrania na Halloween w stylu „Squid Game” – zielone dresy, białe trampki. Podobno w związku z tym sprzedaż wsuwanych Vansów wzrosła o 7800%.

Autor: Judyta Nowak

Komentarze
Czytaj jeszcze: