Zmiany dla klientów największego banku w Polsce. Czym podyktowana jest ta decyzja?

Instytucja wystosowała w tej sprawie komunikat. Jak czytamy we wpisie opublikowanym na oficjalnej stronie banku, modyfikacje w zakresie weryfikacji klientów udostępniane będą stopniowo. Co się zmienia i co trzeba wiedzieć? Wyjaśniamy.

Nowy sposób weryfikacji

PKO Bank Polski wprowadza modyfikacje w zakresie dostępu do serwisu iPKO. Zmiany dot. zasad logowania udostępniane będą stopniowo. Decyzja podyktowana jest względami bezpieczeństwa. Weryfikacja użytkownika będzie mogła przebiegać od teraz na trzy sposoby. Logowanie do iPKO (poza hasłem) będzie można potwierdzać: logowaniem się z urządzenia zaufanego (jeśli mamy je dodane), dwuetapowym logowaniem (jeśli mamy je włączone) lub, co stanowi nowe rozwiązanie proponowane przez bank, swoim narzędziem autoryzacji (jeśli jeszcze nie korzystamy z powyższych zabezpieczeń).

Co się zmienia?

W komunikacie opublikowanym przez instytucję czytamy, że jeśli klienci nie logują się z urządzenia zaufanego lub nie korzystają z dwuetapowego logowania, po wpisaniu hasła do iPKO, jak dotychczas, zobaczą ekran z możliwością dodania urządzenia zaufanego. Bank wskazuje, że jeśli użytkownik często korzysta z serwisu na danym urządzeniu, warto, dla swojego bezpieczeństwa, dodać je do zaufanych. Jeśli tego nie zrobi i kliknie w „Przejdź do serwisu”, będzie proszony o potwierdzenie logowania narzędziem autoryzacji (mobilną autoryzacją, kodem SMS lub kodem ze zdrapki).

Dla klientów, którzy korzystają z dodatkowych zabezpieczeń, nic się nie zmienia. „Dla Ciebie nic się nie zmienia – logujesz się tak, jak dotychczas (pamiętaj – możesz mieć zapisane urządzenie zaufane, ale zalogować się z innego, niezapisanego urządzenia → wtedy poprosimy o autoryzację)” – czytamy na oficjalnej stronie banku. 

Autor: Małgorzata Durmaj

Komentarze
Czytaj jeszcze: