"ęśąćż, test" - dostaliście takie wiadomości od mBanku? Nie logujcie się do aplikacji mobilnej!

Klienci mBanku dostali dziś niepokojące wiadomości o tajemniczej treści "test", "ęśąćż", czy "Życzymy miłego dnia". Wielu uznało, że może być to spora awaria, przez co od razu zajrzeli na swoje konto bankowe. Okazało się, że przez to dodatkowo spowolnili działanie aplikacji mobilnej. Zastępca rzecznika banku prosi zatem o nielogowanie się do aplikacji i wyjaśnia, czy wiadomość jest niebezpieczna.

Podejrzane wiadomości od mBanku

Klienci mBanku otrzymali dziś w godzinach popołudniowych kilka powiadomień o niecodziennej treści:

  • ęśąćż,
  • test wiadomości push,
  • Życzymy miłego dnia.

Pierwsi zszokowani klienci banku zaczęli rozsyłać zrzuty ekranu z widocznymi powiadomieniami, między innymi do portalu Niebezpiecznik. Użytkownicy aplikacji mobilnych zaczęli licznie logować się na swoje, by sprawdzić, czy wszystko jest w porządku. 

Choć powiadomienia wyglądały na awarięto wiele osób było zaniepokojonych i domagali się wyjaśnień od banku. Tuż przed 15:30 pojawiły się one na profilu twitterowym zastępcy rzecznika mBanku – Piotra Rutkowskiego:

W odpowiedzi na twitterowy post portalu Niebezpiecznik – Piotr Rutkowski pisze:

Przepraszamy za wysłanie do Was testowych wiadomości push w aplikacji. Prosimy, nie reagujcie na nie. Wielu z Was w nie klika co powoduje spowolnienie działania aplikacji. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Zatem wychodzi na to, że klienci mBanku nie mają o co się obawiać. W związku z tym nie należy panicznie reagować na takie wiadomości od banku i odruchowo sprawdzać stan swojego konta, szczególnie na aplikacji mobilnej. Może to znacznie spowolnić działanie tej aplikacji. 

 

Oceń ten artykuł 0 1