Dlaczego potrzebujemy feminizmu?
Feminizm nie jest strasznym, negatywnym słowem kojarzącym się z agresywnymi i podporządkowującymi sobie świat kobietami rodem z „Seksmisji”. To realny ruch społeczny i polityczny, stworzony przez kobiety, walczący o uzyskanie i utrzymanie równości wszystkich płci. Do zrobienia jest jeszcze dużo, co uświadamia nam obchodzony 7 listopada Światowy Dzień Feminizmu. Kobiety, nie tylko w Polsce, ale i na świecie, wciąż mierzą się z nierównym dostępem do edukacji, mają większe trudności z rozwojem zawodowym, nadal też to głownie na nich spoczywa obowiązek dbania o dom i rodzinę. Choć pracują na tych samych stanowiskach, co mężczyźni, zarabiają mniej – w Polsce luka płacowa wynosi 8,5%. Nie wspominając o wciąż żywych stereotypach, przemocy fizycznej i ekonomicznej oraz dyskryminacji na różnych polach. Kobiety muszą uwierzyć w swoje możliwości, i mieć świadomość swojej siły, choć z drugiej strony, do walki i obrony swoich praw potrzebują także mężczyzn. Bez nich, w roli w sprzymierzeńców, ruch feministyczny nie jest w stanie się rozwijać. Dlatego nie bójmy się mówić o tym głośno: nie tylko każda kobieta powinna być feministką – mężczyznom musi zależeć na tym, aby stać się feministami. Bycie feministą to powód do dumy.
I Ty możesz zostać feministą!
Od teraz i nie tylko od święta! Jeśli jesteś świadomy istniejących nierówności, zdajesz sobie sprawę, że kobiety muszą walczyć o swoje prawa, sprzeciwiasz się wszelkim formom przemocy, dyskryminacji i seksizmu, wreszcie uważasz, że każdy człowiek zasługuje na wolność i szacunek, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość: jesteś feministą. Możesz realizować swoją rolę na różnych polach, przyłączając się do feministycznych inicjatyw, obserwując i wspierając pro-kobiece organizacje, edukując siebie i innych, używając feminatywów czy wspierając bliskie kobiety w ich codziennych obowiązkach, aktywnie włączając się w wychowanie dzieci i dbanie o dom. To nie wszystko, bo możliwości masz jeszcze więcej! Posłuchaj, co do powiedzenia mają znani Polacy: aktorzy, dziennikarze, aktywiści, influencerzy, którzy zaangażowali się w akcję #JESTEMFEMINISTA zainicjowaną przez markę answear.LAB. Przy okazji Światowego Dnia Feminizmu podzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat tego, dlaczego warto być feministą i w jaki sposób można wspierać kobiety. Walka o równouprawnienie to nasza wspólna sprawa!

Jak answear.LAB wspiera kobiety?
Za akcją #JESTEMFEMINISTA, w ramach której ponad 100 popularnych Polaków otrzymało charakterystyczny statement T-shirt stoi młoda marka answear.LAB, stworzona przez kobiety i dla kobiet. Od początku działalności motywuje i wspiera kobiety, zachęcając je do walki o siebie, do życia na własnych zasadach, odważnego stąpania po świecie. W tym roku brand stworzył już kilka kolekcji limitowanych, m.in. wyprodukowaną w 100% etycznie i z poszanowaniem środowiska, zawierającą luźne topy i komplety dresowe damskie Ethical Wadrobe czy urodzinową kapsułę „Dare to dream” z udziałem Pauliny Krupińskiej. Jednak zdecydowaniem najgłośniejszym echem odbił się projekt Girl Power uświadamiający o sile kobiet i ich siostrzeństwie, dzięki którym mogą zmienić siebie i świat. Dochód ze sprzedaży tej kolekcji limitowanej wesprze podopieczne fundacji UNAWEZA założonej przez Martynę Wojciechowską. Oczywiście, zarówno Girl Power i akcja #JESTEMFEMINISTA nie są ostatnimi słowami answear.LAB, która tworzy nie tylko ubrania i akcesoria damskie, w tym: https://answear.com/k/ona/akcesoria/torebki, ale przede wszystkim nadal pragnie się wypowiadać i inspirować swoje klientki w temacie kobiecości i feminizmu.
***
Marka answear.LAB dostępna jest wyłącznie na Answear.com, który jest pierwszym polskim internetowym sklepem multibrandowym oferującym szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 400 światowych brandów. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 8 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Marka opiera się na własnym centrum logistycznym, które pozwala na zoptymalizowanie kosztów i usprawnienie logistyki, co finalnie wpływa na doskonałą cenę i atrakcyjne promocje. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.
Zespół redakcyjny RMF MAXX






