Przelewy przed świętami. To ostatni moment! Kiedy zlecić płatności?

Krajowa Izba Rozliczeniowa apelowała: Przelewy przed świętami należy zlecić z odpowiednim wyprzedzeniem. Dziś ostatni dzień, w którym możemy realizować płatności w systemie Elixir, a które zostaną rozliczone jeszcze przed Wielkanocą. Na kiedy przypada ostatnia sesja? Co w dni wolne od pracy? Odpowiadamy!

Rozliczenia w systemie Elixir

Krajowa Izba Rozliczeniowa przypomina, że w okresie wielkanocnym zmieniają się godziny pracy niektórych instytucji, a w przypadku banków dotyczy to także sposobu funkcjonowania systemów: Elixir i Euro Elixir. Są to elektroniczne systemy rozliczeń międzybankowych kolejno w złotych oraz w euro w kraju i za granicę. Umożliwiają m.in.: polecenia przelewów i wpłaty gotówkowe, komunikaty do obsługi płatności i płatności podatkowych, czeki, zwroty. W dni robocze rozliczenia w systemie Elixir realizowane są standardowo w czasie jednej z trzech sesji w godzinach: 9:30, 13:30 i 16:00. W przypadku dni ustawowo wolnych od pracy sytuacja jednak się zmienia. Patrz TUTAJ

KIR podkreśla, że przelewy zlecone 15 kwietnia 2022 roku po godzinie 16.00 dotrą do odbiorców dopiero we wtorek 19 kwietnia 2022 roku (w kolejny dzień roboczy). Klienci powinni zatem tego przypilnować, a płatności zaplanować z odpowiednim wyprzedzeniem. Dodaje się, że w Wielki Piątek, tj. w dn. 15.04.2022, system Euro Elixir ma przerwę w działaniu. W wielu krajach europejskich jest to „bank holiday”, a więc dzień wolny od pracy – czytamy.

Co w sytuacji, w której przelew mimo wszystko musimy zrealizować?

Z pomocą przychodzi rozwiązanie, jakim jest system Express Elixir. Działa on w trybie 24/7/365 i dostępny jest dla klientów 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku. Dzięki niemu jesteśmy w stanie zlecić płatności natychmiastowe, także w weekendy i święta. Warto jednak sprawdzić, czy nasz bank taką usługę oferuje. Tabelę dostępności znajdziesz TUTAJ

Jeden z największych banków w Polsce wprowadza zmiany dla klientów. Czego należy się spodziewać?
Komunikat w tej sprawie pojawił się na stronie instytucji. Proponowane rozwiązania dotyczą klientów, którzy na co dzień korzystają z aplikacji mobilnej banku. Co się zmienia? Wyjaśniamy.

Źródło: Krajowa Izba Rozliczeniowa

Oceń ten artykuł 0 0